Roser Cabrera
  • Inici
  • L'aula viscuda
  • Cultura popular
  • El meu calaix
  • La vida marinera
  • Contacta amb mi

L'aula viscuda 

Ensenyar una llengua estrangera a adolescents
​
en contextos significatius. 
COMPRAR

Presentació del llibre "L'aula viscuda"

23/11/2017

0 Comentarios

 
Imagen
L'autora y la coordinadora del treball: Roser Cabrera i MªCarme Mira
ImagenAntics alumnes col.laboradors del llibre-
El dia 23 de Novembre del 2017 es va presentar al saló de l'Aula de Cultura de Dénia  un llibre "L'aula viscuda", molt especial per a l'autora Roser Cabrera González;  després de quatre dècades de professional de l'ensenyament es reunia amb un gran nombre d'exalumnes, ara convertits en adults, dones i homes de diferents professions que recordaven les aules on havien passat la seua adolescència i compartien records, consells i unes classes de francés on havien aprés a realitzar iniciatives que desenvolupaven sota la supervisió de la seua professora.

La mesa estava formada per MªCarme Mira, coordinadora del treball i gran amiga de l'autora, Dra. en Ciènces de l'Educació, la professora de música, Concha Ballester, exalumna que va interepretar acompanyada de la guitarra, Enyorança, la il.lustradora i maquetadora del llibre, Isabel Crespo, enginyera de disseny i naturalment,  l'autora del llibre..
Huit alumnes, entre els 75 que han col.laborat en el llibre, escollits per ser de diferents generacions (entre 55 i 25 anys) varen comentar diferents etapes i evolució en el seu aprenentatge.
Finalment  un nombrós grup  d'alumnes que assistiren a l'acte pujaren a l'escenari on ens abraçarem molt emotivament, com ens mostra a la fotografia. 

En la presentació es va comentar que part dels  treballs dels alumnes s'integrarien en la pàgina web : www.rosercabrera.es i la forma d'adquirir el llibre de "L'aula viscuda" on-line o en paper a través d 'Amazon. El preu 5 € on-line i 15 € si es vol en paper.

Moltes gràcies a tots els que haveu fet possible donar a coneixer unes experiències que els mateixos alumnes comenten en el llibre.

0 Comentarios

Le Roman de Renard

9/11/2017

0 Comentarios

 
Aquesta revista realitzada en equip, (cada pàgina pertany a un alumne diferent) per alumnes de BUP, ha sigut la recreació del llibre que acabàvem de llegir, adaptat al nivell d'estudiants .
Són interessants les iniciatives i la participacio i creativitat dels alumnes a partir d'una lectura. Comparem la diferència entre fer un resum del llibre o les possibilitats que han desenvolupat els alumnes.
0 Comentarios

L'entorn

8/11/2017

0 Comentarios

 
Imagen
Imagen

​Els alumnes poden aprendre a observar el seu entorn, convertint-lo en una eina d'aprenentatge. Potser un entorn humà, paisagístic, social...Com en aquest tríptic donar a coneixer el seu poble, Ondara, als visitants.
Li faran falta unes pautes proposades per la professora  per abordar el tema i  una vegada escollit,  podrà treballar-lo individualment o en equip.
Aquest plantejament de seleccionar el propi entorn, en aquest cas aplicat a l'assignatura de francés, pot servir per qualsevol assignatura. Es tracta d'aprendre a observar, investigar, organitzar el material per poder-lo redactar, una vegada corregit. L'útima fase serà exposar-lo publicament als companys. La rentabilitat pedagògica del treball és molt productiva i els alumnes se senten actius, participatius i autònoms, perquè són ells els  que han decidit el tema de treball i els materials per a desenvolupar-lo.
Des d'un punt de vista didàctic han d'escriure els textos explicatius de cada imàgen per pode-los presentar, posteriorment a la classe, és a dir han treballat l'expressió escrita i l'expressió oral.

Le Safari

Le marché

Aquest treball sobre el mercat de Déna,  realitzat per un alumne del nocturn, descriu  dels diferents productes. És una activitat que aportà a l'alumne i a tots els seus companys una gran riquesa de lèxic per la diversitat que presenta cada diapositiva. La expressió oral del treball  a partir del que havía presentat a la professora per escrit resultà molt enriquidor i interessant
0 Comentarios

On va s'amuser avec Le petit prince

8/11/2017

0 Comentarios

 
0 Comentarios

Treballs de revistes (pàgina 211)

5/11/2017

0 Comentarios

 
Una de les primeres fases, a l'hora de editar l'alumne la seua pròpia revista, és haver fullejat diferents tipus de materials: de moda, d'humor, d'informació...naturalment en francés i observar la distribució, el sumari, el tipus de lletra en títols i subtítols. És
a dir que el seu contingut adquirisca  els aspectes formals d'una revista
Pénelope és una revista realitzada integrament per tres alumnes i aborden articles de fons, cuina, moda, entrevistes, jocs. 
Una de les possibilitats a l'hora d'editar els alumnes la seua revista és a partir de la lectura d'un llibre, en aquest cas "Le Roman de Renard" podreu observar la quantitat de lèxic, expressions, estructures, etc. aconseguides. Cada pàgina està realitzada per un alumne, previ acord de no ser repetitius. I el més important, haver comprés per fectament la lectura abans de treballar en la revista.
Imagen
0 Comentarios

    Arxius

    Junio 2018
    Noviembre 2017

    "L'aula viscuda"
    ​Ensenyar una llengua estrangera a adolescents en contextos significatius.
Con tecnología de Crea tu propio sitio web único con plantillas personalizables.
  • Inici
  • L'aula viscuda
  • Cultura popular
  • El meu calaix
  • La vida marinera
  • Contacta amb mi